Activision, dezvoltatorul jocului Call of Duty, vrea să introducă inteligența artificială pentru a combate ”cheaterii”.
Activision revoluționează sistemele de ”anti-cheat” din întregul E-Sports folosind inteligența artificială
O nouă actualizare înainte de lansarea jocului Black Ops 6 pentru sistemul RICOCHET de ”anti-cheat” din Call of Duty a arătat cum Activision dorește să folosească inteligența artificială pentru a prinde jucătorii care folosesc diferite programe interzise (cheat-uri).
Dezvoltatorii de astfel de ”cheat-uri” încearcă constant să găsească metode de a ocoli protecțiile pe care ”anti-cheat-ul” RICOCHET deja le oferă.
Totuși, Activision consideră că inteligența artificială este un instrument cheie care ar putea opri jucătorii care folosesc ”cheat-uri” pentru totdeauna.
De ce? Compania consideră că cei care dezvoltă cheat-uri nu pot ascunde comportamentul jucătorilor, subliniind că modul în care joacă oamenii le-ar putea oferi destule detalii pe care un AI ar putea să le învețe, și ulterior folosi pentru a face diferența dintre un jucător începător, avansat, sau unul care folosește astfel programe interzise.
Activision spune că obiectivul său este de a ”bloca” jucătorii care folosesc ”cheat-uri” în termen de o oră folosind tot ceea ce RICOCHET, împreună cu componenta sa AI, are și va continua să învețe.
Cât de mare este de fapt problema ”cheaterilor” în E-Sports?
Cheating-ul în E-Sports este o problemă majoră, afectând atât competițiile, cât și experiența jucătorilor.
În acest context, dezvoltatorii sunt nevoiți să investească resurse considerabile în soluții ”anti-cheat” pentru a combate programele interzise care oferă avantaje nedrepte jucătorilor care aleg să le folosească.
În ciuda provocărilor, soluțiile există. Multe jocuri implementează tehnologii avansate pentru a detecta și elimina ”cheaterii”, iar raportarea comportamentelor suspecte de către jucători este esențială pentru menținerea unei comunități ”curate”.
Fără măsuri eficiente, integritatea jocurilor riscă să fie compromisă, afectând atât competițiile, cât și plăcerea jucătorilor de a se bucura de experiența de gaming.