La ora actuală, eSports este una dintre cele mai impresionante industrii.
2013, anul care a schimbat tot în eSports: primul turneu de League of Legends
Cu toate acestea, lucrurile nu au stat așa dintotdeauna. Dar totul s-a schimbat în 2013, când eSports a făcut un salt major în recunoaștere și vizibilitate.
League of Legends, unul dintre cele mai populare jocuri de tip Multiplayer Online Battle Arena, a organizat prima sa competiție mondială de amploare, League of Legends World Championship. A fost un moment cheie în dezvoltarea eSports.
Premiile turneului au fost semnificative pentru acea perioadă, atingând milioane de dolari, ceea ce a demonstrat potențialul economic și atractivitatea sporturilor electronice.
De asemenea, turneul a beneficiat de o acoperire media extinsă, nu doar în comunitatea de gaming, ci și în mass-media tradițională. Acest lucru a ajutat la atragerea unui public mai larg și la creșterea recunoașterii esports ca un domeniu serios și profesionist.
Anul 2018: recunoașterea oficială
Peste cinci ani a urcat un alt moment major: recunoașterea semnificativă a sporturilor electronice. Ele au fost incluse pentru prima dată ca demonstrație oficială în cadrul Jocurilor Asiatice de la Jakarta.
Acest eveniment a fost un pas major spre recunoașterea eSports ca sport legitim, aducându-l în fața unui public și a unor oficiali internaționali care nu erau anterior familiarizați cu domeniul.
Anul 2021: eSports și Comitetul Olimpic Internațional
În 2021, eSports a făcut încă un pas important către acceptarea globală.
Olympic Virtual Series, Comitetul Olimpic Internațional (IOC), a organizat prima sa competiție de eSports, Olympic Virtual Series. Acest eveniment a inclus competiții de eSports ca parte a unui format olimpic și a subliniat statutul eSports ca sport profesionist în cadrul unei organizații internaționale de mare prestigiu.